اگر بخواهيم بازاریابی شبكه ای (نتورک مارکتینگ) را به زبانی بسيار ساده تعريف كنيم، می گوييم :بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ)، روشی است برای تبليغ و  محصولات، كه در آن، تبليغ و كالا از طريق شبكه ای متصل به هم از مشتريان راضی آن محصولات صورت می پذيرد.

امروزه در دنيا روشهای مختلفی برای تبليغات و در نتيجه عرضه كالاها در سطح بازار وجود دارد، تبليغات از طريق صدا و سيما، بيلبورد، اس ام اس، ايميل، پيراهن تيم های ورزشی و غيره. يكی از اين روش ها كه در حدود ۷۰ سال از پيدايش آن می گذرد، تبليغ و از طريق بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) می باشد.

طبق تحقيقات متخصصين، آمار نشان می دهد كه تقريباً ۲۵ % خريدهايی كه افراد در طول زندگيشان انجام می دهند، تحت تاثير تبليغات متداول شركت ها بوده ( تلويزيون ، بيلبورد و غيره . )، و ۷۵ % از خريدها تحت تاثير صحبت های اطرافيان و يا م گرفتن از دوستان و آشنايان افراد می باشد! ( ترجيهاً از افرادی كه خود مشتری محصولی بوده اند ). در واقع تاثير تبليغات كلامی يك مشتری يا مصرف كننده راضی، ۳ برابر بيشتر از ميلياردها تومان تبليغات ديگر، برای شركت ها ايجاد می كند. (توجه داشته باشيد كه از طرفی تمامی هزينه هايی كه به شكل های سنتی برای تبليغات صورت می گيرد، اين ايراد را نيز برای شركت ها دارند، كه بايد در ابتدا مبالغ زيادی پرداخت شود و اميدوار باشند تا در آينده نتيجه آن را ببينند و اين مورد يك ريسك محسوب می شود).

از اين رو در طول حدود ۷۰ سال گذشته كه روش بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) در دنيا ايجاد شده، سالانه هزاران كمپانی در سطح جهان يا شيوه به سبك بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) را به شيوه هاي قديمی خود می افزايند و يا به طور كل فقط از اين طريق محصولات خود را به بازار ارائه می كنند.

در واقع اين شركت ها به جاي پرداخت هزينه های سنگين و نه چندان موثر تبليغات سنتی، اين هزينه ها را به شكل پاداش و پورسانت به مشتريانشان ارائه می نمايند كه ايشان را تشويق كنند تا قسمتی از زمانشان را به معرفی و محصولات آنها به اطرافيانشان اختصاص دهند.

در نتيجه بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) برای محصولات كمپانی ها، روشی بسيار قدرتمند می باشد و از اينرو شركت های بسيار بزرگی در جهان به اين سبك روی آورده اند  همچنين آمارها نشان می دهد ۷۴ % از مردم آمريكا محصولات و خدمات مورد نيازشان را از طريق شركت های بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) دريافت می كنند.  

 شركت های سالم بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) و ناسالم (هرمی) :

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید. 


atamlm.ir شبکه ,بازاریابی ,نتورک ,مارکتینگ ,تبليغات ,شركت ,نتورک مارکتینگ ,بازاریابی شبکه , محصولات ,برای شركت ,برای تبليغات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پت شاپ اینترنتی جای خواب سگ و گربه بیوگرافی گروه آموزشی p-kar nelsonef9 Love صبرم سر اومد کسب درآمد از اینترنت پست کده وبسایت رسمی کیوان ناتریکس عرقیات 1238